خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/26 - 18:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
جمالیان:

وزارت بهداشت وضعیت بیماری تب دانگی را رصد و اطلاعات آن را به صورت دقیق در اختیار هموطنان قرار دهد

نماینده مردم اراک در مجلس دوازدهم، گفت: ضروری است وزارت بهداشت وضعیت بیماری تب دانگی را رصد و اطلاعات آن را در مورد مناطقی که در آن احتمال ابتلای افراد به این بیماری وجود دارد به صورت دقیق در اختیار هموطنان قرار دهد تا مردم بومی نکات لازم را رعایت کنند و مردم هم در مسافرت به این مناطق هوشیار باشند.

سید محمدجمالیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد شیوع بیماری تب دانگی در برخی از کشورهای همسایه، گفت: با توجه به اینکه وجود این بیماری در این کشورها توسط مسئولان شان تایید شده بنابراین ما باید هوشیار باشیم و نسبت به اتخاذ تدابیر ویژه اقدام کنیم.

وی افزود: تب دانگی یک بیماری ویروسی و عفونی است که توسط گزش پشه آئدس به انسان منتقل و به آن تب استخوان شکن هم گفته می شود و نشانه و علائم آن تب و سردرد بوده و ممکن است حساسیت های پوستی مانند سرخک، درد ماهیچه و مفاصل و اختلالات هموراژیک را هم در پی داشته باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دوازدهم، ادامه داد: البته هر فردی که به این بیماری دچار شود تا آخر عمر نسبت به آن مصونیت دارد در این رابطه ضروری است نکات و توصیه های لازم برای جلوگیری از گزش پشه آئدس رعایت شود البته امکان تخم گذاری این پشه در منابع آبی وجود دارد بنابراین مردم باید در سفر به مناطق گرمسیر به این مهم توجه داشته باشند و از آب های راکد که امکان آلودگی وجود دارد دوری کنند و با پوشیدن لباس بلند و مناسب و توجه به موارد حفاظتی در معرض گزش این پشه قرار نگیرند.

جمالیان یادآور شد: ضروری است وزارت بهداشت به صورت دقیق وضعیت این بیماری در کشور را رصد و اطلاعات دقیق را در مورد مناطقی که در آن احتمال ابتلای افراد به این بیماری وجود دارد در اختیار هموطنان قرار دهد تا در مسافرت به این مناطق هوشیار باشند و همچنین مردم بومی هم نسبت به رعایت نکات بهداشتی اقدام کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379580
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار